ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

29/06/2020

Ερώτηση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Γ. Σαρακιώτη προς τον υπουργό Μεταφορών για τα σιδηροδρομικά δίκτυα της Φθιώτιδας

Ερώτηση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Γ. Σαρακιώτη προς τον υπουργό Μεταφορών για τα σιδηροδρομικά δίκτυα της Φθιώτιδας



Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Φθιώτιδας Γ Σαρακιώτης προς τον υπουργό Μεταφορών & Υποδομών με θέμα την «Υποβάθμιση της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της Φθιώτιδας με διακοπή δρομολογίων, υπολειτουργία σιδηροδρομικών σταθμών και έλλειψη εξυπηρέτησης των πολιτών σε Φθιώτιδα και Φωκίδα»

Πρόσφατες πληροφορίες που είδαν τόσο το φως της δημοσιότητας σε περιφερειακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης κάνουν λόγο για διαφαινόμενη μελλοντική κατάργηση του τοπικού δρομολογίου Λιανοκλάδι – Στυλίδα. Ήδη, βάσει των προς έλεγχο πληροφοριών, λέγεται ό,τι έχει περιοριστεί ο αριθμός του συγκεκριμένου δρομολογίου εξαιτίας της επικαλούμενης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έλλειψης προσωπικού.

Επιπροσθέτως, προκύπτει το ζήτημα της υποβάθμισης της λειτουργίας μίας ακόμη σιδηροδρομικής αρτηρίας στην Περιφερειακή Ενότητα Φθιώτιδας, λόγω και της αναστολής λειτουργίας των δρομολογίων 1520 και 1521, όπως αναφέρεται σε σειρά εγγράφων της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Αμφίκλειας – Ελάτειας προς τη Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. Σε αντίθεση με τα όσα συνέβησαν την προηγούμενη περίοδο, όταν και το 2018 επανήλθε σε λειτουργία σημαντικός αριθμός δρομολογίων που εξυπηρετούσε πολίτες τόσο του ανωτέρω αναφερόμενου Δήμου, αλλά και περιοχών της όμορης Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας, σήμερα συντελείται η υποβάθμιση σιδηροδρομικών σταθμών στην περιοχή του ανωτέρω αναφερόμενου Δήμου.

Είναι απορίας άξιο, πως μία Κυβέρνηση που φραστικά ομνύει στην αποκέντρωση και επικαλείται την ισχυροποίηση της ελληνικής περιφέρειας, την ίδια ώρα επιτρέπει τη μεθόδευση της απαξίωσης μίας ολόκληρης περιοχής μέσα από την υποβάθμιση της λειτουργίας των σιδηροδρομικών της δικτύων. Αυτό μάλιστα συμβαίνει την ώρα που περιοχές του Δήμου Στυλίδας ή του Δήμου Αμφίκλειας – Ελάτειας στηρίζουν μεγάλο μέρος της οικονομικής δραστηριότητας τους, στην απρόσκοπτη μεταφορά πολιτών – επισκεπτών από και προς αυτές, ιδίως δε μετά και από μία περίοδο οικονομικών δυσκολιών που έπληξε το σύνολο των ευρισκομένων μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε αυτές, των κλάδων που συμβάλλονται με αυτές, καθώς και των εργαζομένων τους.

Επειδή, διαφαίνεται πως η περιοχή της Φθιώτιδας βρίσκεται στο στόχαστρο της Κυβερνητικής πολιτικής σε ό,τι αφορά και τη λειτουργία των σιδηροδρομικών αξόνων της.

Επειδή, η εξυπηρέτηση των πολιτών καθίσταται είτε δυσχερής, είτε ανέφικτη, ενώ παράλληλα αυτό έχει αντίκτυπο και στην εμπορική – οικονομική δραστηριότητα πολλών επαγγελματιών, εργαζομένων στους εν λόγω Δήμους.

Επειδή, παρά τις διαβεβαιώσεις που δηλώνεται εκ μέρους Δημάρχων και λοιπών θεσμικών παραγόντων ότι οι ίδιοι έλαβαν από πλευράς της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. κατά το προηγούμενο διάστημα, η υφιστάμενη κατάσταση παραμένει.

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

Είναι στις προθέσεις του αρμόδιου Υπουργείου ή της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. η επαναλειτουργία του δρομολογίου Λιανοκλάδι - Στυλίδα;
Προτίθεται το αρμόδιο Υπουργείο να μεριμνήσει για την επαναφορά των δρομολογίων 1520 και 1521, καθώς και για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των σιδηροδρομικών σταθμών και του συνόλου των δρομολογίων που υφίστανται και διασχίζουν την Π.Ε. Φθιώτιδας;

*Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της Ερώτησης.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό
Υποδομών & Μεταφορών

Θέμα: «Υποβάθμιση της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της Φθιώτιδας με διακοπή δρομολογίων, υπολειτουργία σιδηροδρομικών σταθμών και έλλειψη εξυπηρέτησης των πολιτών σε Φθιώτιδα και Φωκίδα»

Πρόσφατες πληροφορίες που είδαν τόσο το φως της δημοσιότητας σε περιφερειακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης1 κάνουν λόγο για διαφαινόμενη μελλοντική κατάργηση του τοπικού δρομολογίου Λιανοκλάδι – Στυλίδα. Ήδη, βάσει των προς έλεγχο πληροφοριών, λέγεται ό,τι έχει περιοριστεί ο αριθμός του συγκεκριμένου δρομολογίου εξαιτίας της επικαλούμενης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έλλειψης προσωπικού.

Επιπροσθέτως, προκύπτει το ζήτημα της υποβάθμισης της λειτουργίας μίας ακόμη σιδηροδρομικής αρτηρίας στην Περιφερειακή Ενότητα Φθιώτιδας, λόγω και της αναστολής λειτουργίας των δρομολογίων 1520 και 1521, όπως αναφέρεται σε σειρά εγγράφων της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Αμφίκλειας – Ελάτειας προς τη Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. Σε αντίθεση με τα όσα συνέβησαν την προηγούμενη περίοδο, όταν και το 2018 επανήλθε σε λειτουργία σημαντικός αριθμός δρομολογίων που εξυπηρετούσε πολίτες τόσο του ανωτέρω αναφερόμενου Δήμου, αλλά και περιοχών της όμορης Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας, σήμερα συντελείται η υποβάθμιση σιδηροδρομικών σταθμών στην περιοχή του ανωτέρω αναφερόμενου Δήμου.

Είναι απορίας άξιο, πως μία Κυβέρνηση που φραστικά ομνύει στην αποκέντρωση και επικαλείται την ισχυροποίηση της ελληνικής περιφέρειας, την ίδια ώρα επιτρέπει τη μεθόδευση της απαξίωσης μίας ολόκληρης περιοχής μέσα από την υποβάθμιση της λειτουργίας των σιδηροδρομικών της δικτύων. Αυτό μάλιστα συμβαίνει την ώρα που περιοχές του Δήμου Στυλίδας ή του Δήμου Αμφίκλειας – Ελάτειας στηρίζουν μεγάλο μέρος της οικονομικής δραστηριότητας τους, στην απρόσκοπτη μεταφορά πολιτών – επισκεπτών από και προς αυτές, ιδίως δε μετά και από μία περίοδο οικονομικών δυσκολιών που έπληξε το σύνολο των ευρισκομένων μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε αυτές, των κλάδων που συμβάλλονται με αυτές, καθώς και των εργαζομένων τους.

Επειδή, διαφαίνεται πως η περιοχή της Φθιώτιδας βρίσκεται στο στόχαστρο της Κυβερνητικής πολιτικής σε ό,τι αφορά και τη λειτουργία των σιδηροδρομικών αξόνων της.
Επειδή, η εξυπηρέτηση των πολιτών καθίσταται είτε δυσχερής, είτε ανέφικτη, ενώ παράλληλα αυτό έχει αντίκτυπο και στην εμπορική – οικονομική δραστηριότητα πολλών επαγγελματιών, εργαζομένων στους εν λόγω Δήμους.

Επειδή, παρά τις διαβεβαιώσεις23 που δηλώνεται εκ μέρους Δημάρχων και λοιπών θεσμικών παραγόντων ότι οι ίδιοι έλαβαν από πλευράς της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. κατά το προηγούμενο διάστημα, η υφιστάμενη κατάσταση παραμένει.

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Είναι στις προθέσεις του αρμόδιου Υπουργείου ή της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. η επαναλειτουργία του δρομολογίου Λιανοκλάδι - Στυλίδα;
2. Προτίθεται το αρμόδιο Υπουργείο να μεριμνήσει για την επαναφορά των δρομολογίων 1520 και 1521, καθώς και για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των σιδηροδρομικών σταθμών και του συνόλου των δρομολογίων που υφίστανται και διασχίζουν την Π.Ε. Φθιώτιδας;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Σαρακιώτης Ιωάννης

 

1 Lamianow, “Κόβεται οριστικά το τοπικό δρομολόγιο Λιανοκλάδι – Στυλίδα;”, Ανακλήθηκε από: https://tinyurl.com/ycrgcvl9, 09.06.2020 

2 Lamiareport, “Βιργινία Στεργίου: «Θέμα ημερών να σφυρίξει και πάλι το τραίνο στη Στυλίδα»”, 17.06.2020, Ανακλήθηκε από: https://www.lamiareport.gr/index.php/topika/item/157920-virginia-stergiou-thema-imeron-na-sfyriksei-kai-pali-to-traino-sti-stylida, 26.06.2020

3 Tvstar.gr, “Επανέρχονται τα δρομολόγια των τρένων στην παλιά γραμμή Τιθορέα - Μπράλλος – Λιανοκλάδι”, 19.06.2020, Ανακλήθηκε από: https://tvstar.gr/fthiotida-articles/117185-dimarxos-amfikleias-elateias-kai-stin-perioxi-tou-bralou-to-treno-se-liges-imeres-video, 26.06.2020



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ