ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

02/07/2020

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ με θέμα την καταστρατήγηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των ΕΛΤΑ και τη μονομερή απόφαση για περικοπή της αποζημίωσης απόλυσης κατά 50%

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ με θέμα την καταστρατήγηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των ΕΛΤΑ και τη μονομερή απόφαση για περικοπή της αποζημίωσης απόλυσης κατά 50%



Ερώτηση κατέθεσαν 31 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου κ. Βαρδάκη και θέμα της την καταστρατήγηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των ΕΛΤΑ και τη μονομερή απόφαση για περικοπή της αποζημίωσης απόλυσης κατά 50%.

Οι βουλευτές επισημαίνουν:

- Εν μέσω πανδημίας και συγκεκριμένα την 13ην Μαρτίου του τρέχοντος έτους, το Διοικητικό Συμβούλιο των ΕΛΤΑ, στηριζόμενο σε γνωμάτευση δικηγόρου και όχι της νομικής υπηρεσίας του οργανισμού, έλαβε απόφαση μείωσης της αποζημίωσης απόλυσης του προσωπικού κατά το ήμισυ, χωρίς να προσδιορίζει την ημερομηνία ισχύος της απόφασης.

- Σιωπηρά όμως την εφαρμόζουν αναδρομικά από την 1η Ιουνίου 2019, σύμφωνα και με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών.

- ενώ η διοίκηση κατέβαλε 15.000 ευρώ σε αποχωρήσαντα υπάλληλο, η ΑΑΔΕ βεβαίωσε το σύνολο του ποσού 30.000 ευρώ, όπως αυτό προβλέπεται από τη ΣΣΕ πρόκειται συνεπώς πρόκειται για κατάφωρη παραβίαση της Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η οποία προβλέπει την απόδοση 30.000 ευρώ ως αποζημίωση, σε όσους ταχυδρομικούς συνταξιοδοτούνται.

- καμία απάντηση δεν δόθηκε, ούτε και άρθηκε η αδικία σε βάρος των νέων συνταξιούχων.

- η διοίκηση του οργανισμού προέβη σε εκμισθώσεις πολυτελών αυτοκινήτων για τα μέλη του Δ Σ, αντί να διεκδικήσει τις εκκρεμείς οφειλές του Κράτους προς τα ΕΛΤΑ οι οποίες ξεπερνούν σήμερα τα 300 εκατομμύρια ευρώ

- Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε λάβει μέτρα για να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του Οργανισμού. Προσπάθησε και πέτυχε την είσπραξη από τα ΕΛΤΑ ποσό 90 εκ ευρώ, για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας ετών 2013 έως και 2018 και έλαβε πρωτοβουλίες για το σύνολο των οφειλών που εκκρεμούσαν προς τα ΕΛΤΑ, από το 2012 από πολυάριθμους φορείς του Δημοσίου. Το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών είναι να έχουν εισπραχθεί έως τα μέσα του 2019 περίπου 45 εκ. ευρώ.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

1. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβούν ώστε να ανακληθεί η ανάλγητη και άδικη για τους εργαζόμενους – νέους συνταξιούχους, απόφαση του ΔΣ των ΕΛΤΑ, μείωσης στο μισό αποζημίωσης απόλυσης;

2. Για ποιους λόγους, ενώ δεν είχε προσδιοριστεί ρητά η ημερομηνία ισχύος της απόφασης, η Διοίκηση αυθαιρέτως την εφαρμόζει αναδρομικά από 1η Ιουνίου 2019 ;

3. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβού για καταβολή εκκρεμών οφειλών του δημοσίου προς τον οργανισμό;

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

-Οικονομικών
-Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Θέμα: «Καταστρατήγηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των ΕΛΤΑ και μονομερής απόφαση για περικοπή της αποζημίωσης απόλυσης κατά 50%»

Εν μέσω πανδημίας και συγκεκριμένα την 13ην Μαρτίου του τρέχοντος έτους, το Διοικητικό Συμβούλιο των ΕΛΤΑ, στηριζόμενο σε γνωμάτευση δικηγόρου και όχι της νομικής υπηρεσίας του οργανισμού, έλαβε απόφαση μείωσης της αποζημίωσης απόλυσης του προσωπικού κατά το ήμισυ, χωρίς να προσδιορίζει την ημερομηνία ισχύος της απόφασης. Σιωπηρά όμως την εφαρμόζουν αναδρομικά από την 1η Ιουνίου 2019, σύμφωνα και με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών.
Είναι δε χαρακτηριστικό της προχειρότητας και της ανικανότητας της κατάστασης, καθώς ενώ η διοίκηση κατέβαλε 15.000 ευρώ σε αποχωρήσαντα υπάλληλο, η ΑΑΔΕ βεβαίωσε το σύνολο του ποσού 30.000 ευρώ, όπως αυτό προβλέπεται από τη ΣΣΕ και καταβαλλόταν ανελλιπώς τα τελευταία 35 χρόνια χωρίς καμιά διοίκηση μέχρι στις 13.3/20 να το αμφισβητήσει.
Συνεπώς πρόκειται για κατάφωρη παραβίαση της Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η οποία προβλέπει την απόδοση 30.000 ευρώ ως αποζημίωση, σε όσους ταχυδρομικούς συνταξιοδοτούνται.
Παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες και αιτήματα συνάντησης με τη διοίκηση των εργαζομένων και συνταξιούχων ΕΛΤΑ, αλλά και τις κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, καμία απάντηση δεν δόθηκε, ούτε και άρθηκε η αδικία σε βάρος των νέων συνταξιούχων.
Αντίθετα, παρά τα όσα διατείνεται η διοίκηση των ΕΛΤΑ, για την κακή οικονομική κατάσταση, και την εξοικονόμηση πόρων από την περικοπή της αποζημίωσης απόλυσης για τους εργαζόμενους, η διοίκηση του οργανισμού προέβη σε εκμισθώσεις πολυτελών αυτοκινήτων για τα μέλη του Δ Σ, σύμφωνα με τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας στις 15.05.2020, τα οποία και παραθέσαμε υπόψη σας με αναφορά που κάναμε 29/5/20 (1751/29-5-20) και ουδέποτε πήραμε απάντηση.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ αντί να διεκδικήσει τις εκκρεμείς οφειλές του Κράτους προς τα ΕΛΤΑ οι οποίες ξεπερνούν σήμερα τα 300 εκατομμύρια ευρώ, θεωρεί ότι εξοικονομεί πόρους μέσα από τις περικοπές. Τα αρνητικά κεφάλαια προέκυψαν κυρίως από το PSI και τις κυβερνητικές αποφάσεις το 2012 για διαγραφή των μετοχών του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου που κατείχαν τα ΕΛΤΑ, συνολικής αξίας 221 εκατομμυρίων ευρώ, και όχι λόγω επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε λάβει μέτρα για να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του Οργανισμού. Προσπάθησε και πέτυχε την είσπραξη από τα ΕΛΤΑ ποσό 90 εκ ευρώ, για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας ετών 2013 έως και 2018 και έλαβε πρωτοβουλίες για το σύνολο των οφειλών που εκκρεμούσαν προς τα ΕΛΤΑ, από το 2012 από πολυάριθμους φορείς του Δημοσίου. Το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών είναι να έχουν εισπραχθεί έως τα μέσα του 2019 περίπου 45 εκ. ευρώ.
Επειδή, η απόφαση του ΔΣ των ΕΛΤΑ για την περικοπή στο μισό της αποζημίωση απόλυσης που λαμβάνουν οι ταχυδρομικοί, είναι μονομερής,
Επειδή, η απόφαση αυτή παραβιάζει τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας,
Επειδή, οι περικοπές αφορούν μόνο εργαζομένους, απόδειξη οι προκλητικές αγορές πολυτελών αυτοκινήτων για τα μέλη του ΔΣ,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

1. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβούν ώστε να ανακληθεί η ανάλγητη και άδικη για τους εργαζόμενους – νέους συνταξιούχους, απόφαση του ΔΣ των ΕΛΤΑ, μείωσης στο μισό αποζημίωσης απόλυσης;
2. Για ποιους λόγους, ενώ δεν είχε προσδιοριστεί ρητά η ημερομηνία ισχύος της απόφασης, η Διοίκηση αυθαιρέτως την εφαρμόζει αναδρομικά από 1η Ιουνίου 2019 ;
3. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβού για καταβολή εκκρεμών οφειλών του δημοσίου προς τον οργανισμό;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Βαρδάκης Σωκράτης
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Βέττα Καλλιόπη
Γκιόλας Γιάννης
Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μουζάλας Γιάννης
Παπαηλιού Γεώργιος
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Γιάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Τσίπρας Γεώργιος
Φάμελλος Σωκράτης
Χαρίτου Δημήτρης
Χαρίτσης Αλέξης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ