ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

22/07/2020

Κ. Καφαντάρη: Στα εθνικά θέματα απαιτείται εθνική ομοψυχία. Ανάγκη σύγκλισης Συμβουλίου Πολιτικών Αρχηγών - βίντεο

Κ. Καφαντάρη: Στα εθνικά θέματα απαιτείται εθνική ομοψυχία. Ανάγκη σύγκλισης Συμβουλίου Πολιτικών Αρχηγών - βίντεο



Δευτερολογία της Χαράς Καφαντάρη, Βουλευτή Δυτικής Αθήνας και αν. τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ, ​ Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του σ/ν Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης»

.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε Υπουργέ, πραγματικά σήμερα βρισκόμαστε σε μια δύσκολη στιγμή για την πατρίδα μας λόγω της τουρκικής προκλητικότητας, η οποία βλέπουμε να κλιμακώνεται.

Αυτή τη στιγμή υπάρχει ανάγκη πραγματικά γι’ αυτό που ζητάμε εδώ και πολύ καιρό, τη σύγκληση του συμβουλίου πολιτικών αρχηγών. Αν δεν γίνει τώρα πότε θα γίνει; Η κατάσταση είναι όντως δύσκολη. Θεωρούμε ότι στο εσωτερικό της χώρας τη στιγμή που αντιμετωπίζουμε αυτό το θέμα στην εξωτερική πολιτική πρέπει να υπάρχει σύμπνοια, ομόνοια και όχι πολιτικές διχασμού στο εσωτερικό της πατρίδας μας.

Θεωρούμε ότι η Κυβέρνηση, όποιες κινήσεις κάνει, δεν πρέπει να είναι πίσω από αυτό το οποίο έγινε το 2018 με αντίστοιχο περιστατικό, πάλι εξαιτίας της τουρκικής πολιτικής προκλητικότητας. Κλείνοντας θα έλεγα ότι δυστυχώς φαίνεται -αλλά πάντα υπάρχει ο χρόνος να αλλάξει αυτό- η ανάγκη για ενεργητική εξωτερική πολιτική. Να μην παρακολουθούμε αλλά να είμαστε μπροστά στα γεγονότα και να τα προλαβαίνουμε.

Δεν συζητήθηκε το θέμα των κυρώσεων για την Τουρκία στη Σύνοδο Κορυφής. Κι αυτό είναι ένα σοβαρό ζήτημα. Μεταφέρθηκε για άλλες συναντήσεις. Η ανάγκη ενεργοποίησης μέτρων και κυρώσεων από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι αναγκαία. Βέβαια σ’ αυτό πρέπει να πρωτοστατήσει διεκδικητικά η ελληνική Κυβέρνηση.

Αντίθετα ακούσαμε πανηγυρισμούς από πολλούς συναδέλφους της Νέας Δημοκρατίας για τα 70 δισεκατομμύρια που ήρθαν. Αλλά δεν είναι 70 δισεκατομμύρια. Είναι γύρω στα 32,5 δισεκατομμύρια. Τα 19,5 δισεκατομμύρια είναι επιχορηγήσεις και 12,5 δισεκατομμύρια είναι δάνεια. Αλλά φοβόμαστε ότι αυτά θα είναι κάτω από συγκεκριμένους όρους. Φοβόμαστε για πιθανά νέα μνημόνια τα οποία κάθε άλλο παρά καλά είναι για την ήδη ταλαιπωρημένη πατρίδα μας και τον ελληνικό λαό.

Δεν θα πω περισσότερα στα γενικά. Απλά θα πω τη θέση μας σε σχέση με το νομοσχέδιο. Η θέση μας είναι «Παρών». Αυτό το οποίο είναι πολύ σημαντικό το αναλύσαμε και με τις τοποθετήσεις μας. Ναι μεν είμαστε θετικοί σαφώς στο θέμα της ηλεκτροκίνησης για μια σειρά λόγους περιβαλλοντικούς, στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κλπ. Από την άλλη μεριά δεν μας επιτρέπεται να το ψηφίσουμε με την έννοια ότι το εν λόγω σχέδιο νόμου δεν λύνει αυτό το ζήτημα. Γίνεται μεν μια αρχή αλλά υπάρχει αυτό το άρθρο 5, κύριε Υπουργέ, που ακόμα και από δύο δικούς σας Βουλευτές ακούσαμε εδώ σχετική κριτική. Το άρθρο 5 έχει να κάνει με τα τέλη, το περιβαλλοντικό τέλος και λοιπά. Θεωρούμε ότι με αυτό το οποίο έχουμε σήμερα στα χέρια μας και επεξεργαστήκαμε γίνεται μια αρχή. Από την άλλη μεριά ευνοεί συγκεκριμένους. Βίαια αναδιαρθρώνει την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Το πολύ σημαντικό είναι ότι δεν δίνει λύση όπως έπρεπε να δίνει -και δίνει- η ηλεκτροκίνηση στα ζητήματα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης για μια σειρά από λόγους τους οποίους αναφέραμε πολλοί Βουλευτές εδώ στις τοποθετήσεις μας.

Θα μιλήσω τώρα κλείνοντας μόνο για τις δύο βουλευτικές τροπολογίες. Έχουμε την 404 που αφορά περισσότερο περιβαλλοντικά ζητήματα. Είμαστε αρνητικοί. Ξανατροποποιείτε διάταξη του αντι-περιβαλλοντικού νόμου που ψηφίσαμε το Μάιο, κύριε Υπουργέ. Έχει να κάνει και με δασικούς χάρτες. Οι ρυθμίσεις για το Πράσινο Ταμείο και η δημιουργία ενός ενδιάμεσου φορέα δημιουργεί ζητήματα, ανοίγει παράθυρο για εκχώρηση διαχείρισης προγραμμάτων του ταμείου όχι μόνο για την απολιγνιτοποίηση.

Ενώ είχατε στα χέρια σας από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, Προεδρικό Διάταγμα και οργανόγραμμα για το Πράσινο Ταμείο δεν έχετε κάνει τίποτα απολύτως, ώστε να ενισχυθεί σε προσωπικό. Είναι ασαφές το άρθρο 5 στην εν λόγω τροπολογία που αφορά τους λατομικούς χώρους. Γενικότερα, τίθεται θέμα διαφάνειας και ισοτιμίας. Κατά πάσα πιθανότητα πολλά θα καθοριστούν με ΚΥΑ. Λοιπόν, είμαστε αρνητικοί για την 404.

Αλλά και για την 405 που αφορά ενεργειακά θέματα πάλι είμαστε αρνητικοί. Δεν είναι σωστό η Κυβέρνηση να ιδιωτικοποιεί τη διανομή φυσικού αερίου. Ειδικά στη Μεγαλόπολη παραχωρεί την ανάπτυξη του δικτύου όχι στη ΔΕΔΑ αλλά σε ιδιώτη με ΕΣΠΑ και πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων πλέον απαξιώνοντας όλη την επένδυση που έχει γίνει στην τηλεθέρμανση μέχρι τώρα.

Γι’ αυτούς λόγους καθώς και για το άρθρο 7 που αφορά τις ΑΕΠΟ, πραγματικά είμαστε αρνητικοί σχετικά με αυτή την υπουργική τροπολογία.

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ